Montanani

Tillbaka till Kota kinabalu efter en utflykt till en ö! Vi har bott hos en familj i en liten by på ön Montanani. Det var riktigt mysigt. Dock så vart det inte riktigt som vi hade tänkt när vi åkte dit. Vi missade sista båten till ön så vi sov en natt i en stor sal på golvet. Sen så var det mycket dyrare än vi hade tänkt oss! Men då blev det ju att få sova hos en familj istället så det redde ut sig väldigt bra!

Imorrn tänkte vi åka till Miri för att vandra i djungeln några dagar. Om vi tar oss på nått sätt?..
Så nu ska vi kika på de, och även börja kolla på hemresan. En känsla av både lättnad men lite stress också.

Borneo

Vi har bara varit i Borneo i 2dagar men gillar det redan starkt! Borneo är ett ställe med mycket trevliga människor och sen är det väldigt rent och fint. Förutom det så verkar det finnas nått för alla här, fiske, äventyr, djur, mat, shopping, sol och bad.

Idag var vi på forsränning. Vi klev upp klockan 5 och åkte iväg med minibuss kl halv 6. Det tog ca 4h innan vi var framme. Därifrån var det forsränning 1,3 mil, superkul! Guiderna gjorde i enkom som vi druttade i vattnet, men det var också kul. Sen fick man simma vissa bitar, så självfallet gjorde jag det!

Imorgon blir det nog att åka ut på en ö för lite sol, bad och snorkling ☀️

Ps: Sjukt varmt i Borneo!

Några bilder från igår

Lite bilder

Här är lite bilder från våran campingtur! Det blev lite av en en flopp när det regnade konstant i två dagar. Men nu är det över och resan har har tagit ny vändning. Nu är vi framme i Borneo! Varmt och skönt, nu ska vi bara komma på vad vi ska hitta på nu 😊

Tält

Imorgon ska vi ut på en ö precis utanför Baler. Där ska vi bo i tält i två nätter. Det ska bli supermysigt! Som tur är mår Markus bättre nu. Han har haft magknip i två dagar. Men nu är det bättre 😊

Det ska tydligen vara superfint ställe! Vit sandstrand, bra fiske och surfing. Så vi hoppas på en fullträff! Blir ju som ni förstår att fira alla ❤️-ans dag där. Vet inte om mr M har tänkt ut nåt(hoppas). Jag och Linnea har varit och shoppat idag. Så av mig ska Markus få lite presenter och riktigt mycket romantik! Det känns så overkligt att äntligen ha någon att fira alla ❤️-ans dag med! Jag längtar!

The surfcapital of Phillipines

Andra dagen i baler. The surfcapital of phillipines! Jag har bara varit på brädan en gång och det gick inte speciellt bra, vågorna var lite för stora. Men imorrn ska jag ta en surflektion hade jag tänkt. Då följer en instruktör med och styr in en på vågorna. Tror vi blir kvar här tills nån dag innan vi åker vidare till Borneo. Dit åker vi den 16:e.

Innan vi kom hit gjorde vi ett stopp i Manilla. En natt sov vi där. Det var mycket trevligt där. Vi shoppade (bl.a på H&M), såg bio och åt på den maffigaste buffén jag har varit med om. Kostade bara kring 100kr! Vid varje bord var det en egen grill. Fanns allt från sushi till pizza och säkert 20 olika efterrätter med glass och all sort strössel och topping! Mums!

Dock så kände man av den farliga känslan i Manila. I taxibilarna låstes dörrarna och mycket fattigt folk som tiggde. Inte ett ställe man vill gå omkring på när natten kommer! Från Manilla åkte vi nattbuss, det var supersoft! 👍

Mellan vågorna ska det övas på brännan lite mer! Fy tusan vad vi lever och mår! Bara få va ledig och skita i väckarklockan! Det är grejer det!

Xoxo K

Boracay

Sista dagen med hela gänget! Imorrn åker Simon, Emma, Simon och Frans hem. Vi har haft det supertrevligt tillsammans!

Jag och Markus kom till Boracay imorse. Klockan var 04.00 när vi kom och då började vi med att leta boende, vilket verkade hopplöst i början men till slut så. Skönt att landa i en säng och sova ikapp några timmar. Vi ska nog stanna en natt till här, sen blir det nya äventyr på andra sidan Filippinerna. Kanske lite bergsbestigning?!

Söndag

Igår var jag och Markus iväg på en fisketur! Markus fick 3 fiskar och vi såg en massa delfiner. Det var supertrevligt! Dock så gick det jättemycket vågor, så på vägen tillbaka höll jag på att frysa bort. Vågor som sköljde över oss och hårda vindar när man var blöt. Huvva!

Resten av gänget åkte vidare mot Boracay igår. Jag och Markus ska åka idag, men en annan rutt runt Mindoro först. Så vi är väl på Boracay på nån dag. Idag är det lite mulet ute, skönt med tanke på att man fick massa färg ute på vattnet igår. Lite för mycket färg på vissa ställen, sån färg som ibland gör lite ont. Men lite lotion och en dag i skugga fixar nog det!