Exalterad

Började som en helt vanlig dag i Filippinerna! Vaknade, steg upp och åt frukost. La sig i solen för att utöka sin bränna. Gick och åt lunch(mums). Markus var sugen på lite fiske, så vi bestämde oss för att ta en kajak och paddla ut en sväng. 20 minuter senare ropar Markus "vad är det där?" Jag var säker på att det var en haj och visste knappt var jag skulle ta vägen. Markus fortsatte paddla fram, och det gjorde han rätt i! Där rakt under våran lilla kajak var en drygt 5meters valhaj!!! Så sjukt mäktigt 😄😁😄😁 I två timmar paddlade med valhajen och kunde ta i fenorna på den. Detta kommer jag leva på länge! 😘

Pandan Island resort

Just nu är vi på Pandan Island. En liten ö som har det mesta. Här finns snorkling, dykning, pingis, biljard, dart, gungor och vollyboll. Vi bor här till lördag i fina bungalows med al inclusive. Vi betalar för allt detta 300 svenska kronor /natt/ person. En riktigt bra deal tycker vi! Det är superbra snorkling här. Bara 10-20m utanför stranden finns det full med skjöldpaddor. Riktigt kul att se på. Dom har även inhängnat små skjöldisar på stranden, dom är nog ca 5-10cm stora. Supersöta!

Nu har man börjar komma in i semesterlivet och bara känner sig avslappnad och njuter av varje sekund. Vi har det bara bra 👌
Klockan är nu 14 och vi har just käkat lunch. Så nu är det nog dax för ett avsvalkande dopp som man orkar pressa solen lite till 😄☀️

Puss och kram/ Karin

Fördröjning

Vi blev kvar i Coron en dag till! Båten vi skulle åka med hade gått sönder så vi åker imorgon istället 👍 idag gjorde vi en till moppefärd. Tyvärr var alla saker vi skulle och se på antingen stängt eller inte så bra som vi trodde. Men en tur i dagens fina väder var inte helt fel ändå.

Sen blev det middag på vårat favvisställe 👌 lika bra som alltid!

Kamelträd i bakgrunden 😉 hihi

Chinamat

Igår käkade vi middag på en kinesisk restaurang. Det var det bästa vi hade käkat på resan så ikväll ska vi tillbaka dit! I väntan på att gå dit så chillar vi i "vardagsrummet" på vårat hotell.

Imorrn bär det av till Mindoro, en ca 6-8h resfärd med båt (så vi hoppas det stämmer denna gång). Så ikväll tar vi vara på sista tiden här i Coron 😄🎉🍸🍻🍹

Kram på er alla/ K

Bilder

Varmt

Så otroligt skönt det är med värme! Vi har idag bara chillat på stranden. Skönt med en lugn start. Men man blir fort rastlös.Så imorrn blir det en båttur med lite fiske, snorkling, sol och bad. Nu sitter vi och ska käka lite middag, jag har beställt beef burrito och en mango daquari. Hoppas det blir gott!

El Nido

Efter en lång resa med inte så mkt sömn så är vi äntligen framme i El Nido! Idag har vi bara letat upp ett boende. Nu är kl halv fem och vi ska käka lite middag sen lär vi nog alla somna så vi är pigga och glada imorrn. Ett hyfsat fint boende fick vi oss också, dock 199 trappsteg upp till min och Markus bungalow, suck! Jaja, då får man ju lite träning också :) Men sjukt fin utsikt! Ca 100kr/natt 👍

Hälsningar från ett varmt Filippinerna

London

Jepp! Då kan man checka av London från listan också ✔️

I och för sig bara flygplatsen i London 😝 men nu sitter vi här och väntar på att få åka vidare mot Hong Kong!
Undertiden har vi gått omkring och kikat på smycken, väskor, teknikprylar, alkohol och allt annat roligt man kan hitta på en flygplats(utan att köpa nått). Vi har också hunnit käka lite mat.

Just nu väntar vi på att få veta vilken gate vi ska till och lyssnar samtidigt på mammas nya kille 😄 superkul! Bra tidsfördriv! Markus spelar även lite biljard på mobilen 📱

Krams K

L E D I G

Då har man gjort sin sista arbetsdag för ett bra tag framöver! 🎉🎉🎉
På fredag bär det av till varmare breddgrader, nämligen Filippinerna ☀️🏊